“Ya Allah, bantulah aku untuk berzikir kepada-Mu, bersyukur kepada-Mu, dan beribadah kepada-Mu dengan baik.” (Diucapkan di penghujung solat setelah tahiyat akhir sebelum salam – Hadis Riwayat al-Bukhari, al-Adabul Mufrad, 1/239, no. 690. Abu Daud, 4/318, no. 1301. An-Nasaa’i, 5/86, no. 1286. Dinilai sahih oleh al-Albani)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | U-VideOo |
__________________________________________________________________________________

Khamis, Julai 02, 2009

Kuliah Bersama Syaikh Muhammad Abdul Qadir al-Mandili

Kuliah Bersama Syaikh Muhammad Abdul Qadir al-Mandili

Tajuk:
al-Qur'an & as-Sunnah Asas Kekuatan Ummah

Tarikh:
5 Julai 2009 (Ahad)

Masa:
Selepas Maghrib

Tempat:
Surau Assyakirin
,
Jalan Pinggiran USJ 3/9 Taman Pinggiran USJ Jalan Batu Tiga Lama 40300 Shah Alam . Belakang Sekolah Menengah Teknik Shah Alam. (Map: Klik)

Penjelasan Peta:

1 - Kalau dari Highway Elite, keluar (exit) melalui Tol Ebor/Batu Tiga. Belok ke kiri ke simpang tiga selepas tol (ada Masjid sebelah kanan) dan selepas 50 meter akan kelihatan bangunan DHL serta papan tanda (signboard) Taman Pinggiran USJ/Jalan Batu Tiga Lama. Belok ke kiri, masuk jalan tersebut dan kemudian ada laluan (corner) ke kanan sehingga jumpa traffic light sebelum sekolah menengah teknik, belok ke kiri dan jalan 100 meter kemudian belok ke kanan. Kemudian terus ikut papan tanda (signboard) ke Surau.

2 - Sekiranya melalui Highway KESAS, keluar (exit) di Hicom (selepas bangunan Proton) kemudian masuk ke arah Shah Alam. Sehingga ke traffic light bersebelahan kilang F&N Coca Cola, belok ke kanan. Jalan dalam 500 meter, akan jumpa traffioc light dan masuk ke laluan kanan. Selepas itu, jalan terus sehingga kelihatan Kilang JCB dan belok ke kiri dan terus ikut papan tanda (signboard) ke surau. Boleh jugak keluar melalui Seafield (kemudian terus masuk ke Elite Highway dan keluar melalui Ebor/Batu.

3 - Sekiranya melalui Federal Highway/Guthrie Expressway, seila keluar selepas Stesen Komuter Batu Tiga, melalui hadapan Kilang Gula CSR, Masjid Jamek Fastabikul Khayrat, sehingga ke traffic light di DHL, dan terus ikut panduan (direction (1)).

Info/maklumat lanjut:
013-3658148 (Saudara Hafiz)

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

membaca seluruh blog, cukup bagus