“Ya Allah, bantulah aku untuk berzikir kepada-Mu, bersyukur kepada-Mu, dan beribadah kepada-Mu dengan baik.” (Diucapkan di penghujung solat setelah tahiyat akhir sebelum salam – Hadis Riwayat al-Bukhari, al-Adabul Mufrad, 1/239, no. 690. Abu Daud, 4/318, no. 1301. An-Nasaa’i, 5/86, no. 1286. Dinilai sahih oleh al-Albani)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | U-VideOo |
__________________________________________________________________________________

Selasa, Februari 15, 2011

Amankah Demonstrasi Di Bumi Mesir?

Amankah Demonstrasi Di Bumi Mesir?

Oleh: Abu Numair Nawawi B. Subandi
15/02/2011

Setakat hari ini, krisis Mesir masih terus berlarutan biarpun Housni Mubarak telah memaklumkan perletakan jawatannya selaku presiden negara tersebut. Bersoraklah para ahli demonstrasi di sana berserta para pendukungnya di serata dunia. Dalam masa sama, siapa yang bakal menggantikannya masih tidak diketahui. Dalam siri demonstrasi kedua pula kini mereka menuntut hak demokrasi (kesamarataan pengundian) yang juga bukan suatu yang benar di sisi Islam.
Artikel telah dipindahkan ke website baru kami di, http://www.ilmusunnah.com/amankah-demonstrasi-di-bumi-mesir/

11 comments:

Tanpa Nama berkata...

merepu ler ko ni...

Tanpa Nama berkata...

sanggahan untuk Nawawi -

http://al-fikrah.net/index.php?name=Forums&file=viewtopic&t=20319

Tanpa Nama berkata...

Sanggahan kepada Nawawi (2):

Penjelasan Dr. Asri

http://al-fikrah.net/index.php?name=Forums&file=viewtopic&t=20270

Karkuzari berkata...

Aku rasa, tulisan bro nawawi kat atas tu menjawab semula artikel Dr. Asri.

Hamba Allah berkata...

Apakata Tuan Nawawi berbicara pula tentang adakah bertepatan sunnah amalan demokrasi, pilihanraya, ISA dan sebagainya?

Tanpa Nama berkata...

tak Nawawi tak boleh kritik ISA sebab itu dari Goverment Sekular.

Nawawi bila nak ajak Rasul Dahri melawan pemerintah Singapura yang kafir????

Tanpa Nama berkata...

sudahlah sesat cuba sesatkan org lain pulak...jadi halallah mubarak membunuh & menghukum ulamak! Halal lah menyekat bantuan ke Gaza? Halal lah mengamalkan raduah? Halal lah kasino di Syam Elsyrek? halal lah berdamai dgn zionis?

Demi Jiwa berkata...

Cuba baca bagaimana "Agenda yahudi menakluki dunia". Tidak terpikirkan khita yang ini semua agenda yahudi, revolusi, kenaikan harga minyak, fikirkanlah

Tanpa Nama berkata...

kesian orang bila berguru dengna orang bodoh dari singapura... maka jadilah macam mat nawi ini.

Salafi di Mesir takut nak tulis artikel tentang haram menggulingkan Hosni Mubarak, last sekali tulis artikel tajuk Hosni Mubarak boleh suruh anaknya ganti tempat ayahnya..

salafi di mana2 atas dunia ini nampaknya bodoh...

Tanpa Nama berkata...

MAT
Yahudi tepuk tangan berjaya menghancurkan negara islam.Rancangan mereka berjaya malah T.E lawrence seorang pancang yg ditugaskan tentulah senyum kalau masih hidup.Pd zaman itu depa menaikan revolusi Arab diketuai oleh Shariff maka berduyunlah2 menentang khalifah Uthmaniah.Tidak terkecuali Malaysia yg sanggup membeli kapal perang khas utk british melawan Uthamaniah.

Zaman sekarang lagi hebat atas nama ISlam ikhwanul Muslimin memperokperanda negara2 Islam.Fatwa2 songsang mrk bukan sahaja di Mesir juga di Malaysia malah seanatero dunia.

Pernahkah kita mengkaji siapa di belakang penubuhan Ikwanul Muslimin?
1.Siapakah pengasas dan Tok Guru Hassan Al Banna.
2.Mengapa IM beria2 marapatkan saf Islam bersama Syiah?
3.Mengapa IM membunuh Anwar Sadat?

Sambil2 minup kopi buatlah edisi siasat dan terakhir jgn lupa?

Mengapa IM tiada buku Aqidah yg lengkap dan siapakah dibelakang mencetuskan gerakan tauhid mengkafirkan pemerintah islam

Tanpa Nama berkata...

Di Malaysia lagi hebat ketua Ikwanul Muslimim sengkatan Alyarham Ustaz Fadzil Noor ditangkap bukan kesalahan memberontak tetapi main belakang.
Itulah kisahnya dah 2x kena tangkap semuanya bab main belakang malu lah woi..

Pada zaman tu fatwa memang power Mahathir dah dianggap Firaun zalim jgn cerita la.Malah tiap2 hari solat hajat agar Mahatahir mati didalam menakutkan kira jadi hantu kak limah balik kg la.

Itu lah sejarahnya berduyun2 golongan Ikwanul Muslimin tunjuk kekuatan berdemonstarsi di kuala lumpur.Tiap2 minggu Berdarah ibukota.IM fatwa pd masa itu polis adalah anjing.Ingat saya itu lah gelaran yg diberikan golongan2 serban yg bertempik2 menyeru jihad diteruskan melawan Mahathir.

Itu dulu la la sekarang semua dah tidur kerana dapat makan cukup.Rock pun dah masuk kelantan lagi la kuat tidur. Kat Mahkamah sekarang DS anwar berdua je bersama Isteri yg lain semua cabut lari kenapa .........ITULAH GAMBARAN IKWANUL MUSLIMIN.....