“Ya Allah, bantulah aku untuk berzikir kepada-Mu, bersyukur kepada-Mu, dan beribadah kepada-Mu dengan baik.” (Diucapkan di penghujung solat setelah tahiyat akhir sebelum salam – Hadis Riwayat al-Bukhari, al-Adabul Mufrad, 1/239, no. 690. Abu Daud, 4/318, no. 1301. An-Nasaa’i, 5/86, no. 1286. Dinilai sahih oleh al-Albani)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | U-VideOo |
__________________________________________________________________________________

Sabtu, Disember 13, 2008

Parti Islam, Negara Islam???

Parti Islam, Negara Islam???

http://an-nawawi.blogspot.com

Sungguh suatu ketika kita sering kedengaran bahawa mereka pernah mengatakan bahawa Malaysia adalah sebuah negara kafir (bukan negara Islam). Mungkin kurang dari itu, dan lebih sopan lagi, mereka mengatakan Malaysia negara sekular.

Namun anehnya, mereka menyanjung tinggi Iran sebagai Republik Islam.
[1] Iran sebagai sebuah negara Islam contoh! Mereka mengakui Sang Khomeini laknatullah sebagai seorang Imam tokoh revolusi (mujaddid) di dalam Islam yang wajar dihormati dan didoakan rahmat ke atasnya.[2] Hakikatnya, dia bukanlah Ayatullah (tanda-tanda Allah) Khomeini, tetapi Ayatus Syaithon (tanda-tanda Syaithon)![3]

Melabelkan negara sendiri (Malaysia) sebagai kafir, sekular, dan seumpamanya. Yang negara sendiri masih melaungkan azan yang baik dan syi’ar solat berjama’ah yang diimarahkan.
[4] Tetapi kenapa mahu menyanjung pula negara yang cukup-cukup diragui status agamanya sebagai “Republik Islam”. Yang mana negara tersebut terpenuhi dengan kalam ulamanya yang mencela dan mencaci para sahabat-sahabat Nabi kita yang diredhai.[5] Yang menzahirkan solat dan azannya cukup-cukup berbeza dari apa yang dibawakan oleh para salaf kita yang mulia. Yang menjadi pendukung-pendukung negaranya adalah Syi’ah Rafidhah yang melancarkan perang di serata tempat terhadap masyarakat Ahlus Sunnah[6]...

Jadi, di mana letak akalmu???

Footnote:

[1] Boleh juga dilihat sebahagian pernyataan mereka di sini: http://bahaya-syirik.blogspot.com/2008/06/065-apakah-orang-orang-pas-masih-tidak.html
[2] Ibid.
[3] Rujuk Kuliah “Konspirasi Syi’ah & Yahudi”, Armen Halim Naro. http://an-nawawi.4shared.com
[4] Rujuk artikel: Kriteria Asas Sebuah Negara Islam, http://an-nawawi.blogspot.com/2007/07/kriteria-asas-sebuah-negara-islam.html
[5] Sila teliti di dalam buku-buku seperti berikut: 1 - asy-Syi’ah was Sunnah, Dr. Ihsan Ilahi Zahir, Idarah Tarjuman as-Sunnah, Lahore (Pakistan). 2 – Risalatun fir Raddi ‘alal Rafidhah, Muhammad Abdul Wahhab, Darul Atsar, Yaman. 3 – Jawapan Ahl al-sunnah Kepada Syi’ah al-Rafidhah..., Kapten Hafiz Firdaus Abdullah, Perniagaan Jahabersa, Johor Baru (Malaysia). 4 – Komeini - A Moderate or a Fanatic Shi’ite, Dr. Abdullah Muhmmad Ghareeb, Pustaka Ushamurni, Kuala Lumpur (Malaysia).
[6] Komeini - A Moderate or a Fanatic Shi’ite, Dr. Abdullah Muhmmad Ghareeb, Pustaka Ushamurni, Kuala Lumpur (Malaysia).

9 comments:

Tanpa Nama berkata...

Manusia bodoh!

Sokongan kita kepada Khomeini dalam pelaksanaan hudud dan ketegasan Iran dalam menentang kebobrokan Amerika tidak bermakna kita menyokong Syiah dan menganutnya!

Apakah yang kita nak puji ialah Arab Saudi yang mana mereka membenarkan tentera US yang didalamnya ada Yahudi sendiri utk berada di bumi yang terletaknya Makkah dan Madinah?

Bongok punya Nawawi. Nak mengutuk pun beragaklah. Gunalah otak!

Tanpa Nama berkata...

"Manusia bodoh!"

-dan kamulah agaknye yang kuat agame, menegakkan hudud dan menentang US yang lebih pandai dan beradab memanggil orang lain dengan sebegitu rupe..

"Sokongan kita kepada Khomeini dalam pelaksanaan hudud dan ketegasan Iran dalam menentang kebobrokan Amerika tidak bermakna kita menyokong Syiah dan menganutnya!"

-nampak sangat tak study sejarah dan kaitan US dengan iran..main ikut je..benarlah kate baginde nabi umatnye akan main ikut je yahudi dan nasara sampai masuk lubang biawak..

-

Tanpa Nama berkata...

...kepada saudara kita yang menulis , ...Manusia bodoh! ini, saya suka sarangkan pada anda cuba masuk tapak ini sekejap:

http://www.tenteradajjal.blogspot.com/

.....betul ke Khomeini-Iran-Syiah-menentang Amerika.

Juga saya sarangkan anda membeli satu CD ulasan Ustaz harun Taib (Pas trengganu) tentang kejahatan syiah , boleh tenguk bagaimana puak syiah membunuh ulama-ulama Sunni dll, cukup Fakta.

Puterasunnah

Tanpa Nama berkata...

WEi tanpa nama kat atas.

Ada ke aku kata aku sokong Syiah bunuh ulama' sunni?

Aku kata, bab mempertahankan daulat negara dari tunduk kepada kuasa kuffar, aku sokong.

Anda yang patut kaji, kaitan Shah Iran dan US dan Perang Iran-Iraq sebelum cakap bukan2.

Tanpa Nama berkata...

Geng anti Iran ni tak paham bahasa kot.

Kita sokong Iran bukan sebab dia syiah. Tapi kita nak contohi kemajuan dia. Ada nuklear dan boleh buat peralatan senjata sendiri. Nak contohi keberanian dia. Berani angkat muka depan US.

Bukan macam sesetengah orang. Tunduk..tunduk saja pada US.

Tanpa Nama berkata...

cuba buka tenteradajjal.blogspot.com...
tengok taqiyah syiah yang hizbi2 nk buat contoh tu....

Tanpa Nama berkata...

Geng2 Wahabiyyun ni tak faham soalan rupanya..

Tak reti nak membezakan apa yang disokong dan apa yang tidak. Main pukul rata saja..

Anti-Syiah Gila berkata...

Apa bangang kau nie...tulah duduk bawah tempurung lagi...Amerika tue bapak dajal...Iran tue ank dia...kau tak geti nak pikir ker...sbb nape amerika tak serang2 Iran walaupun Iran trg2 ada nuklear...cuba kau tgk iraq...WMD tak jumpa tapi negara dah berkecai...tgk Afghanistan...bodoh punya katak bawah tempurung....

SYIAH KAFIR berkata...

ADA MANUSIA BODOH BIN BANGGANG PERTAHANKAN SYIAH LAKNATULLAH DI IRAN.