“Ya Allah, bantulah aku untuk berzikir kepada-Mu, bersyukur kepada-Mu, dan beribadah kepada-Mu dengan baik.” (Diucapkan di penghujung solat setelah tahiyat akhir sebelum salam – Hadis Riwayat al-Bukhari, al-Adabul Mufrad, 1/239, no. 690. Abu Daud, 4/318, no. 1301. An-Nasaa’i, 5/86, no. 1286. Dinilai sahih oleh al-Albani)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | U-VideOo |
__________________________________________________________________________________

Khamis, November 25, 2010

Jauhi Syiah - Menyesal Dahulu Pendapatan

Jauhi Syiah - Menyesal Dahulu Pendapatan


Demonstrasi Melampau Syi'ah Di Perkarangan Masjid Nabawi Sambil Menghina Para Sahabat Nabi

“Menyesal Dahulu Pendapatan, Menyesal Kemudian Tiada Gunanya”, inilah pepatah yang sangat sesuai kepada mereka yang enggan mendengar nasihat dan teguran ulama Ahli Sunnah wal Jamaah supaya menjauhi agama Syiah Rafidah dan pengikutnya demikian juga mereka yang tegar atas slogan ‘Taqrib’ atau mendekatkan mazhab di antara Sunni dan Syiah.

Pendedahan demi pendedahan berkenaan jenayah Syiah Rafidah terhadap negara-negara Sunni semakin jelas dan para pendakwah Taqrib terutamanya Ikhwanul Muslimin semakin kepanasan dan barangkali sudah terbakar di dalam. Apakan tidak, sejak peristiwa Syiah Saudi menginjak kubur para Sahabat Nabi Shallallahu 'alaihi wa Sallam, radhiyallahu 'anhum di al-Baqi’ al-Gharqad dan demonstrasi melaknat Saidina Umar bin al-Khathtab radhiyallahu 'anhu di perkarangan Masjid al-Nabawi, segala akidah Syiah Rafidah yang keji dan najis itu telah tampak sejelas-jelasnya.

Jika dahulu pernah saya bedebat dengan seorang siswa yang terpengaruh dengan akidah Ikhwaniah, dia begitu berani dalam keadaan jahil menyatakan saya memfitnah Syiah bahawa mereka mencela Sahabat Nabi. Ungkapan bahawa ‘saya memfitnah Syiah’ merupakan ucapan yang menggelikan hati mana-mana pelajar jurusan agama yang mempelajari akidah Syiah ini. Demikianlah begitu beraninya seorang jahil ingin menegakkan ‘kebenaran’ menurut sangkaannya - semoga Allah memberinya hidayah.

Namun, sekarang akidah Syiah sudah terang lagi bersuluh, kebanyakan kita mungkin telah melihat sendiri rakaman demonstrasi Syiah di Masjid al-Nabawi dan tindakan mereka menginjak perkuburan Sahabat di al-Baqi’.

Kemaraan Syiah dalam negara Mesir dan Saudi Arabia amat membimbangkan dan negara-negara Islam perlu bersatu hati melawan kerajaan kafir majusi Iran yang telah banyak menyusahkan Umat Islam sejak ditubuhkan pada 1979. Ayat Syaitan Khomeini al-Iblisi memulakan kerajaannya dengan menghantar para pendemonstrasi Syiah yang melakukan pencemaran di al-Baqi’ al-Gharqad pada musim haji tahun tersebut kemudian kali ini demonstrasi datang daripada warga Saudi sendiri.

Apabila perang Gaza meletus, parti Hizbullah (milik Syiah) yang dilahirkan secara haram antara Iran dan Syria ini enggan melancarkan walau sebutir peluru ke kawasan Isareli namun sekarang terbongkar rahsianya menyeludup pelbagai bahan letupan ke bumi Mesir untuk melakukan aktiviti keganasan di Sinai (Lembah Sina’).

Laman sesawang Difa’ anis Sunnah melaporkan pada 11 April 2009 bahawa agensi risikan Mesir berjaya menumpaskan aktiviti keganasan Hizbullah dalam Mesir melalui penahanan seorang Syiah Lubnan yang merupakan ahli Hizbullah, Sami Shihab yang telah memasuki negara Mesir menggunakan pas pelancong semenjak November tahun lepas.

Turut ditangkap adalah 6 orang lagi anak didiknya yang kesemuanya menerima latihan untuk melancarkan adegan teroris (keganasan) dalam bumi Mesir yang mensasarkan kapal-kapal dagang di terusan Suez dan kawasan pelancongan. Mereka turut merancang untuk melancarkan serangan pada 29 Januari lalu dan isyarat serangan terkandung dalam ucapan berapi-api pemimpin mereka yang kafir, Hasan Nasrallah, yang mengecam Mesir berhubung isu pembukaan sempadan Rafah.

Ini sekaligus membuktikan bahawa Hizbullah hanya beromong kosong semasa beriya-iya menyatakan sokongan kepada Hamas sedangkan segala senjata digunakan untuk melancarkan serangan ke atas negara Islam Mesir bukan ke atas negara kafir Yahudi.

Apa yang menyedihkan, antara ahli Hizbullah yang ditangkap ini adalah warga Palestin yang mana ketika para pejuang Palestin sedang mempertahankan tanah air mereka daripada pencerobohan Yahudi mereka pula sibuk merancang serangan ke atas negara Islam Mesir. [lihat berita di: http://www.dd-sunnah.net/news/view/action/view/id/931/ ].

Laman sesawang yang sama juga melaporkan bahawa Hasan Nasrallah telah mengaku bahawa Sami Shihab memang dihantar oleh beliau untuk kononnya menyeludup bekalan kepada pihak Hamas di Palestin bukan untuk membuat kekacauan dan menyebarkan Syiah. Namun, kenyataan Hasan Nasrallah ini menjadi habuk apabila pihak Hamas menafikan mempunyai apa-apa hubungan dengan pihak Hizbullah Mesir ini.

Pihak al-Ikhwan al-Muslimun melalui Musyrif Am Risalah Ikhwan Mesir, Ibrahim Munir mempertahankan penjenayah-penjenayah Hizbullah ini malah menuduh kerajaan Mesir memaksa mereka membuat pengakuan. Kenyataan yang senada disuarakan Dr. Isam Aryan yang berpendapat tindakan Hizbullah adalah demi Palestin dan keselamatan Mesir.

Namun, jurucakap Hamas, Fauzi Barhum menafikan Hamas mengetahui apa-apa mengenai perkara ini bahkan mereka hanya mendapat berita melalui media sahaja dan menegaskan Hamas tidak akan melatih tenteranya di luar bumi Palestin. [Lihat: http://www.dd-sunnah.net/news/view/action/view/id/933/ ].

Pada 12 April 2009, laman sesawang yang sama memetik daripada laman Mufakkiratul Islam bahawa tertuduh yang terlibat dalam rancangan tindak teroris di Mesir mengaku bahawa mereka menerima latihan daripada pegawai yang ada kaitan dengan pihak berkuasa Iran.

Dilaporkan bahawa amalan keganasan yang dirancang juga meliputi membunuh beberapa orang penting dalam kerajaan Mesir dan terdapat dua orang pegawai kerajaan Iran turut terlibat dalam rancangan teroris ini. Kerajaan Iran memang telah sedia dimaklumi merupakan pemilik sebenar Hizbullah kerana pemimpin utama Hizbullah adalah Ayatullah Ali Khomaini, Pemimpin Tertinggi Iran.

Setiausaha Agung Hizbullah, Hasan Nasrallah dalam kenyataan balasnya menyatakan bahawa Hizbullah adalah rakan karib Iran dan mereka berbangga dengan hubungan tersebut. Hizbullah sebelum ini telah meletakkan garis panduan bahawa mereka adalah sebahagian daripada rakyat ‘Wilayatul Faqih’ Iran.

Pihak Diplomasi Mesir turut mengesan keterlibatan pihak Qatar, negara Arab yang menjadi sekutu rapat Iran dan Syria serta tidak dilupakan, Amerika Syarikat, dalam usaha menggugat keamanan Mesir ini berikutan pengesahan bahawa Sami Shihab memasuki Mesir melalui Qatar dan pihak Mesir tidak menolak kemungkinan hubungan diplomatik Mesir dan Qatar akan terputus jika perkara ini benar. [ http://www.dd-sunnah.net/news/view/action/view/id/938/ ].

Pada 15 April 2009, laporan menyatakan bahawa ketua pengganas Hizbullah Mesir, Sami Shihab telah menghantar permohonan maaf kepada Hasan Nasrallah di atas apa yang berlaku dan kebocoran maklumat mengenai kegiatan mereka di Mesir yang membawa kepada kegagalan terhadap segala rancangan.

Sami Shihab melalui peguamnya menyatakan bahawa mereka tetap setia dengan Hizbullah dan meminta maaf kerana gagal menjalankan tanggungjawab yang diberikan serta kesal atas kebocoran maklumat dan pengakuan yang dilakukan. [ http://www.dd-sunnah.net/news/view/action/view/id/950/ ].

Pada 19 April 2009, berita di laman sesawang yang sama memetik daripada Mufakkritul Islam, pihak al-Azhar al-Syarif mengumumkan menghentikan sebarang hubungan dengan Iran dan Hizbullah. Syed Tantawi, Syeikhul Azhar, ketika berucap di hadapan pelajar al-Azhar cawangan Asyut menyeru para pelajar menjauhi sebarang pertubuhan yang hendak menghancurkan Islam mengisyaratkan kepada Hizbullah.

Al-Azhar yang asalnya adalah sebuah Universiti Syiah telah ditukar menjadi institut Sunni oleh kerajaan Ayyubiah semasa Dinasti Abbasiah. Sultan Salahuddin pada permulaan pemerintahan baginda telah menutup al-Azhar kerana menyebarkan fahaman Syiah.

Syed Tantawi mengumumkan bahawa sebarang aktiviti Taqrib (Mendekatkan) antara Sunni dan Syiah yang dilaksanakan al-Azhar selama ini dihentikan dan sebarang permohonan Masyikhah daripada pihak Iran tidak akan diterima.

Sumber al-Azhar juga menegaskan bahawa mereka tidak akan menerima mana-mana pelajar Iran dalam bidang Master dan Ph.D di al-Azhar kerana dibimbangi mereka akan menjadi perisik bagi kerajaan Iran. [ http://www.dd-sunnah.net/news/view/action/view/id/971/ ].

Pada 27 April 2009, Pihak Ikhwan al-Muslimun tidak dapat lagi menahan bahang kejadian ini lalu Mursyidul Am Ikhwan, Mehdi Akif terpaksa mengeluarkan kenyataan bahawa apa-apa pandangan daripada pihak anggota Ikhwan yang menyokong Syiah adalah pandangan peribadi demikian juga pandangan yang mengkritik Syiah.

Berlaku polemik hebat antara dua tokoh Ikhwan, Nada dan Ghazlan apabila Nada sebelum ini menyatakan bahawa pemikiran Ikhwani berpendapat Syiah adalah kaum muslimin dan boleh beribadat dengan mazhab Syiah. Ghazlan, tokoh kanan Ikhwan juga mengkritik pandangan Nada ini dan menuduh Nada menyebarkan fahaman Syiah serta menyeru beliau supaya bertaubat.

Nada masih mempertahankan pandangannya dan melihat bahawa mereka yang menolak pandangan beliau terhadap Syiah sebagai orang yang melihat kepada kulit dan pelampau yang enggan memahami maksud sebenarnya.

Timbalan Mursyidul Am, Muhammad Habib pula enggan mengulas berhubung polemik dua tokoh utama parti itu dan menyatakan tidak perlu mengulasnya di media. [ http://www.dd-sunnah.net/news/view/action/view/id/1011/ ].

Demikianlah ringkasan rentetan peristiwa kekacauan yang ditimbulkan pihak kafir Syiah di Mesir. Peristiwa yang penuh hikmah ini membawa rahmat kepada Ahli Sunnah wal-Jamaah Salafiah yang selama ini teguh dengan prinsip mereka menolak sebarang bentuk persahabatan dengan pihak Syiah dan Iran.

Lihatlah betapa dua pejuang utama pendekatan antara Sunni dan Syiah, al-Azhar dan Ikhwanul Muslimun menjadi tersepit dalam hal ini kerana kedegilan mereka menerima nasihat daripada Ulama Salafi sebelum ini.

Apa yang dapat kita katakan kepada dua kumpulan ini adalah, Sesal dahulu pendapatn sesal kemudian tiada gunanya. Maka eloklah mereka bertaubat sebelum keadaan menjadi lebih rumit dan kembalilah kepada Manhaj Ahli Sunnah wal Jamaah yang sebenar bersesuaian dengan kefahaman al-Salaf al-Soleh.

Mehdi Akif yang sebelum ini mengeluarkan kenyataan yang angkuh bahawa Ikhwan akan terus menyokong kewujudan Iran di Mesir dan menyatakan bahawa Syiah dan Sunni sama-sama menuju ke syurga hari ini telah sesak nafas dengan keadaan yang berlaku.

Mehdi juga sebelum ini pernah menyatakan bahawa Ikhwan Muslimin semenjak zaman al-Banna tidak pernah berganjak daripada prinsip pendekatan Sunni-Syiah mereka hari ini mula nampak betapa sesatnya manhaj yang dibawa olehnya yang secara tidak langsung akan membawa kehancuran pertubuhan itu sendiri.

Ingatlah firman Allah Taala:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِكُمْ لَا يَأْلُونَكُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ (118) هَا أَنْتُمْ أُولَاءِ تُحِبُّونَهُمْ وَلَا يُحِبُّونَكُمْ وَتُؤْمِنُونَ بِالْكِتَابِ كُلِّهِ وَإِذَا لَقُوكُمْ قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا عَضُّوا عَلَيْكُمُ الْأَنَامِلَ مِنَ الْغَيْظِ قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ

Maksudnya: “Wahai orang-orang yang beriman! janganlah kamu mengambil orang-orang yang bukan dari kalangan kamu menjadi “orang dalam” (yang dipercayai). mereka tidak akan berhenti-henti berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. telahpun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulutnya, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya telah Kami jelaskan kepada kamu keterangan-keterangan itu jika kamu (mahu) memahaminya. Awaslah! kamu ini adalah orang-orang (yang melanggar larangan), kamu sahajalah yang suka (dan percayakan mereka, sedang mereka tidak suka kepada kamu. kamu juga beriman kepada Segala Kitab Allah (sedang mereka tidak beriman kepada Al-Quran). dan apabila mereka bertemu dengan kamu mereka berkata: “Kami beriman”, tetapi apabila mereka berkumpul sesama sendiri, mereka menggigit hujung jari kerana geram marah (kepada kamu), Katakanlah (Wahai Muhammad): “Matilah kamu Dengan kemarahan kamu itu”. Sesungguhnya Allah sentiasa mengetahui akan Segala (isi hati) yang ada di dalam dada.” [Ali Imran, 3: 118 & 119].

Ayat ini jelas melarang kita menjadikan kaum kafir sebagai teman rapat terutama kaum munafiqin dan Syiah Rafidah merupakan kaum munafiqin yang Allah janjikan kepada mereka neraka yang paling bawah.

Janganlah kita lupa apa yang pernah dilakukan kaum ini sepanjang sejarah terutama pembunuhan Saidina Usman bin Affan radiallahu anhu dan peperanagn Jamal dan Siffin yang semaunya berpunca daripada rencana jahat kaum syaitan ini. Wallahua’lam.

DITULIS OLEH:

MUHAMMAD ASRIE BIN SOBRI,
4 JUMADI AL-ULA 1430 H, 29 APRIL 2009.

5 comments:

Tanpa Nama berkata...

Assallamualaikum wbt...kepada saudara Nawawi...di sini sya nak menerang kan beberapa perkara mengenai 'Syiah'..pertama apa itu Syaiah?...Negara kite Malaysia tercinta ni dalam Perlembagaannya ada menyebut 'Islam adalah Agaman Rasmi..Now..ape makne Islam agman Rasmi?dalam definasi penjajah Inggeris ( BRITISH)yang bijak ssana ni..dengan meletakkan ayat ini sudah cukup memenuhi hajat kemerdekaan negara pada mase itu..by correct definition its just "Simbolic'mcm mase Enggeris memerintah Tanah melayu,ada penasihat Inggeriss yang menasihat kan pemerintah ketika itu,ape saje yang Mat penasihat cakap kena ikut..Who the Rulers and Who Enpowerd?siapa pegang kuasa Executive dan siapa jdi Simbol..sila kamu baca sejarah Tanah melayu...ok..pasal pak Parsi ni'Syiah"...Malaysi Negara 'ISLAM" tpi tidak menobatkan AL-Quran dan HAdith sebagai perlembagaan dan undang2 Negara..Negara Iran..Mahzabnya "Syiah" maksudnya pengikut Saidina ALI bin Abi Thalib..Negaranya berpelembagaan AL -Quran dab Al-hadith..dan melaksanakan undang2 Islam seperti yang termaktub.so? My frend..sape yang non ISlamic secara terang2 di sini?pemerintahan Iran di naungi oleh Para Ulama2 besar..Negara kite ni lak sape ek?Jelas lagi bersuluh sape cakap tak seruapa bikin...dalam negara ni banyak alasan dan dalil yang di gunakan oleh ahli politik berkepentingan..dan para ulama yang di kenali sebagai ulama2 'SUKH" atau dalam bahasa kami 'Ulama dalam semak'.mereka ni akan cuba sedaya upaya menidak kan sebuah negara Islam...seolah olah bersekongkol dengan orng2 kafir...pada hadith2 yang wujud lagi shahih boleh di katakan layak golongan ini di kafirkan...kerana secara jelas menolak AL-Quran dan Al-hadith sebagai perlembagaan Negara..yang mendaulat kan hukum ALLAH di kate kan kafir dan hendaklah di jauhhi,yang menolak itu di agung agungkan?ni la cara orng kurang ilmu,jenis kutip2,cedok2,sikit2 dan amat kelitu dengan Agama,..pada tahun 1988 seorng mamat parsi yang dok kat UK..seorng penulis..bernama AL- SaLMAN Ibni Al-Rushdie..telah menulis buku bertajuk 'The satanic Versus"..bahasa melayunya 'Surah Syaitan'macam penulisnya juga..kerajaan Iran tika itu di bawah Ayatolllah Khoemieni telah menhjatuh kan FAtwa hukuman bunuh terhadap Salman Rushdie dengan ganjaran untuk kepalanya bernilai USD10juta...amat terang dan jelas buku ini berlegar seluruh dunia menhina Baginda RASULULLAH yang amat kite sayangi, jadi ape yang umat Islam negara ni buat mase tu..bantah2...tu je ler..selemah lemah Iman...tidak kah kita ni punyai harga diri?kalu pasal bangsa atau kaum sanggup bebunuh kacau bilau 1 negara...pasal Agama TOTAL HAMPEH.nak menunjuk nunjuk gtan Nama ke tau gan Masjid2 indah yang memanjang kosong je..Hadis Nabi saw...ada menyebut "Akan tibe masenya Orang Islam akan buat Masjid2 yang indah2 hanya untuk bermegah-megah'..shahih Bukhari dan Muslim.sila cek ek...dan ada hadis Nabi saw.." sekiranya kamu mengkafir kan saudara kamu dan ia bukan begitu maka jatuh lah ia pada kamu sendiri"..shahih Bukhari..

Tanpa Nama berkata...

Assallamualaikum wbt...kepada saudara Nawawi...di sini sya nak menerang kan beberapa perkara mengenai 'Syiah'..pertama apa itu Syaiah?...Negara kite Malaysia tercinta ni dalam Perlembagaannya ada menyebut 'Islam adalah Agaman Rasmi..Now..ape makne Islam agman Rasmi?dalam definasi penjajah Inggeris ( BRITISH)yang bijak ssana ni..dengan meletakkan ayat ini sudah cukup memenuhi hajat kemerdekaan negara pada mase itu..by correct definition its just "Simbolic'mcm mase Enggeris memerintah Tanah melayu,ada penasihat Inggeriss yang menasihat kan pemerintah ketika itu,ape saje yang Mat penasihat cakap kena ikut..Who the Rulers and Who Enpowerd?siapa pegang kuasa Executive dan siapa jdi Simbol..sila kamu baca sejarah Tanah melayu...ok..pasal pak Parsi ni'Syiah"...Malaysi Negara 'ISLAM" tpi tidak menobatkan AL-Quran dan HAdith sebagai perlembagaan dan undang2 Negara..Negara Iran..Mahzabnya "Syiah" maksudnya pengikut Saidina ALI bin Abi Thalib..Negaranya berpelembagaan AL -Quran dab Al-hadith..dan melaksanakan undang2 Islam seperti yang termaktub.so? My frend..sape yang non ISlamic secara terang2 di sini?pemerintahan Iran di naungi oleh Para Ulama2 besar..Negara kite ni lak sape ek?Jelas lagi bersuluh sape cakap tak seruapa bikin...dalam negara ni banyak alasan dan dalil yang di gunakan oleh ahli politik berkepentingan..dan para ulama yang di kenali sebagai ulama2 'SUKH" atau dalam bahasa kami 'Ulama dalam semak'.mereka ni akan cuba sedaya upaya menidak kan sebuah negara Islam...seolah olah bersekongkol dengan orng2 kafir...pada hadith2 yang wujud lagi shahih boleh di katakan layak golongan ini di kafirkan...kerana secara jelas menolak AL-Quran dan Al-hadith sebagai perlembagaan Negara..yang mendaulat kan hukum ALLAH di kate kan kafir dan hendaklah di jauhhi,yang menolak itu di agung agungkan?ni la cara orng kurang ilmu,jenis kutip2,cedok2,sikit2 dan amat kelitu dengan Agama,..pada tahun 1988 seorng mamat parsi yang dok kat UK..seorng penulis..bernama AL- SaLMAN Ibni Al-Rushdie..telah menulis buku bertajuk 'The satanic Versus"..bahasa melayunya 'Surah Syaitan'macam penulisnya juga..kerajaan Iran tika itu di bawah Ayatolllah Khoemieni telah menhjatuh kan FAtwa hukuman bunuh terhadap Salman Rushdie dengan ganjaran untuk kepalanya bernilai USD10juta...amat terang dan jelas buku ini berlegar seluruh dunia menhina Baginda RASULULLAH yang amat kite sayangi, jadi ape yang umat Islam negara ni buat mase tu..bantah2...tu je ler..selemah lemah Iman...tidak kah kita ni punyai harga diri?kalu pasal bangsa atau kaum sanggup bebunuh kacau bilau 1 negara...pasal Agama TOTAL HAMPEH.nak menunjuk nunjuk gtan Nama ke tau gan Masjid2 indah yang memanjang kosong je..Hadis Nabi saw...ada menyebut "Akan tibe masenya Orang Islam akan buat Masjid2 yang indah2 hanya untuk bermegah-megah'..shahih Bukhari dan Muslim.sila cek ek...dan ada hadis Nabi saw.." sekiranya kamu mengkafir kan saudara kamu dan ia bukan begitu maka jatuh lah ia pada kamu sendiri"..shahih Bukhari...

Tanpa Nama berkata...

MUHAMMAD ASRIE BIN SOBRI,...sape mamamt ni? berkenan gak aku nak berhujah dengan kamu, خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ (118) هَا أَنْتُمْ أُولَاءِ تُحِبُّونَهُمْ وَلَا يُحِبُّونَكُمْ وَتُؤْمِنُونَ بِالْكِتَابِ كُلِّهِ وَإِذَا لَقُوكُمْ قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا عَضُّوا عَلَيْكُمُ الْأَنَامِلَ مِنَ الْغَيْظِ قُلْ مُوتُوا [Ali Imr
بِغَيْظِكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ
[Ali Imran, 3: 118 & 119].
sya tak tau la mane korang pandai2 pergi tafsir ayat2 ni mcm ni rupa..KEJAHILAN AMAT TERANG LAGI DAIF...SILA RUJUK TAFSIRAN PROFESSOR dR,HAMKA .aL_qURAN 30 JUZUK..YANG DIIKTIRAF OLEH ULAMA2 NUSANTARA TAK PERLU DARI ULAMA2 PAK ARAB..PASAL IKHWAN MUSLIMIN....saya akan jawab kamu kemudian dari kenyataan para Salfi sendiri dan ulama besar zaman ini,kamu memperlekeh kan pejuang2 tulin Islam,maka tepaksa lah kamu bersedia untuk di perlekehkan dan jika berlaku keaiban maka itu adalah hasil usaha kamu sendiri...jawapan nya kelak dalam bahaSA eNGGERIS. SEKIAN ...shauzi husin.

Tanpa Nama berkata...

situs web Manis, aku tidak datang di blog.angelsfromabroad.com sebelumnya dalam pencarian saya Lanjutkan pekerjaan yang fantastis!.

nahwanz berkata...

wah. marah nampaknya.

bawak2 beristighfar.

stadila syiah. buat perbandingan dgn sunnah.

slow2 la brader.

tak baik kata 'sapa mamat ni?'

check la balik siapa beliau.

jgn marah2 nanti ilmu PAYAH nak masuk.